Avto.info
Iskalnik: Model:

Peugeot e-208 50 kWh 136 GT

Mestni eko bojevnik

  • Simpatičen mestni avtomobil je najzmogljivejši v električni izvedbi
  • Sto kilovatov moči (136 KM) je dovolj za pospešek do stotice v dobrih osmih sekundah, a je njegova prava odlika navor
  • Če odmislimo pogon, z vidika uporabnosti črka e pred oznako ne zahteva prilagajanja
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Torek, 19. julij 2022

Električni pogon v avtomobile nedvomno prihaja, v vse velikosti in razrede, a je vseeno (trenutno) najbolj smiseln v kompaktnih mestnih modelih. Ti se praviloma vozijo tam, kjer je onesnaževanje bencinarjev in dizlov največji problem, obenem so uporabniki manj občutljivi glede dosega z enim polnjenjem. Zagotovo med najbolj atraktivne v tej kategoriji spada peugeot e-208, ki smo ga testirali v najbogatejši opremski različici GT.

O aktualni generaciji peugeota 208 smo sicer v zadnjih dveh letih že nekajkrat pisali, tudi testirali smo ga že nekajkrat in vselej ugotovili, da je le redkokateri tekmec toliko zanimiv. Tu električna različica vse skupaj pelje še malenkost dlje z udarno masko v barvi karoserije. Posebnež je tudi v notranjosti, ki je izdelana iz kakovostnih materialov in lično oblikovana. Voznikov delovni prostor je zaznamovan z zdaj že dobro poznanim i-cockpitom s kombinacijo majhnega volanskega obroča in merilnikov nad njim. Kot že tolikokrat smo se tudi tokrat nekateri člani uredništva borili s to zasnovo, medtem ko jo drugi naravnost obožujejo.

Tovarniška obljuba o maksimalnem dosegu je (skoraj) nedosegljiva, a je dobrih 200 kilometrov v mestu in okolici lahko popolnoma dovolj.


Prostorsko model 208 presega pričakovanja glede na svojo kompaktnost in je (pogojno) lahko celo družinski. Zadnja klop je sicer lahko utesnjena, kar je odvisno od položaja sprednjih sedežev, a je nad glavami vseh potnikov dovolj prostora. Prtljažnik je enak kot v preostalih, le na »izgubljeni« prostor, ki ga zahteva polnilni kabel ali dva, je treba računati. Verjetno prav zaradi dejstva, da gre za avtomobil, ki je bil zasnovan za različne pogonske alternative, peugeot e-208 nima sprednjega prtljažnika. Prav ta bi lahko rešil zagato s polnilnimi kabli in osvobodil prostor za prtljago.

Motor je, skupaj s pripadajočimi sistemi, nameščen spredaj in poganja sprednji kolesni par. Zmore okroglih 100 kilovatov (136 KM) največje moči, kar sicer ni ogromno, a dovolj, da je najzmogljivejši v ponudbi modela. Njegova odlika je predvsem 260 Nm največjega navora, ki je na voljo praktično od prvega stika s stopalko za plin. Navdušijo predvsem sunki pospeška pri nižjih hitrostih, kar je posebej uporabno v mestu, medtem ko je lahko užitkarsko tudi preganjanje po kakšni podeželski zaviti cesti. A tam se pojavita dva izziva. Prvi je dodatna masa vozila na račun baterijskega sklopa v dnu vozila, ki skupno maso v primerjavi s podobno zmogljivim bencinarjem poveča za 300 kilogramov oziroma se poveča kar za četrtino. Jasno, da se to pri vodljivosti in legi na cesti vsaj nekoliko pozna.

8 tisočakov več po odšteti eko subvenciji stane od najzmogljivejšega bencinarja.


Drugi izziv, s katerim se sicer sooča praktično vsak električni avtomobil, pa je doseg z enim polnjenjem. Bruto 50- in neto 45-kWh baterijski sklop je za tako majhen avtomobil sicer spodobno velik in po tovarniških podatkih zagotavlja vse do 340 kilometrov vožnje, a je v praksi stvar, seveda, precej drugačna. Realni maksimum znaša približno 250 kilometrov, nižje temperature in preveč vožnje po avtocesti pa lahko pričakovanja potopijo pod 200 kilometri. Na srečo so inženirji zagotovili razmeroma hitro polnjenje baterij, z izmeničnim tokom vse do moči 11 kW, enosmerni tok pa omogoča kar 100 kW. Na hitrih polnilnicah ob naših avtocestah (50 kW) tako lahko skoraj do vrha baterije napolnite v slabi uri, doma pa čez noč.

Peugeot je pri mestnem 208 ubral pametno politiko cenovnega pozicioniranja, saj je popolnoma električno različico tudi po zmogljivostih uvrstil v sam vrh ponudbe. S tem je vsaj deloma omilil zajeten cenovni preskok električne izvedbe v primerjavi s preostalimi. Po zmogljivosti najbližja alternativa (bencinar s 130 »konji« in avtomatikom) kljub odšteti eko subvenciji stane kar osem tisočakov manj. A naj se še tako trudi, izkušnje vožnje električnega mestnega bojevnika ne more zagotoviti!
 

Peugeot e-208 50 kWh 136 GT
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, sinhroni s stalnim magnetom, 100 kW (136 KM) pri 3.673–10.000/min, 260 Nm pri 300–3.674/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.055 x 1.745 x 1.430 mm; Medos. razdalja: 2.540 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1.530/380 kg; Prtljažnik: 309–1.106 l.
  Največja hitrost:  150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba energije (WLTP): 17,6 kWh/100 km; Povprečje na testu: 19,1 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (208 1.2 puretech 75 active): 18.450 €, testno vozilo: 36.550 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
kakovostna izdelava, videz, vozne lastnosti doseg v praksi, nima posebnega prostora za kable, cena brez napak

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.