Tesla model Y performance
Družinski izstrelek
- Model Y je športnoterenska izvedba modela 3, ki prinaša predvsem več prostora
- Njen glavni adut je učinkovit pogonski sklop z več kot 500 »konji« in majhno porabo energije
- Od 0 do 100 km/h potrebuje le 3,7 s, zagotavlja vsaj 400 km dosega in stane dobrih 70 tisoč evrov
Nedelja, 6. november 2022
Po nekaj letih čakanja in po uradnem prihodu Tesle v našo deželico njeni avtomobili niso več nobena posebnost na slovenskih cestah. Toda model Y je prvi predstavnik te znamke, ki na slovenski trg prihaja iz Tesline pred kratkim odprte evropske tovarne v Berlinu in prinaša nekaj posodobitev.
Gre za športni terenec, a ta zlasti v najbolj dinamični izvedbi performance nima prav veliko terenskega. V primerjavi z modelom 3 ponuja predvsem nekoliko višji položaj sedenja in zaradi »napihnjene« karoserije prostornejšo notranjost. Zdaj, ko že dobro poznamo Teslino filozofijo z izrazitim minimalizmom na eni ter številnimi bolj ali manj uporabnimi, a vsekakor impresivnimi in zabavnimi dodatki na drugi strani, model Y morda ne zmore več ustvariti tistega »uau učinka«. Kljub temu postavlja
merila na področjih, ki so ključna za električne avtomobile. To so zmogljivosti, predvsem pa učinkovitost in posledično doseg. Čeprav ni uradnega podatka o moči, vemo, da mu dva elektromotorja skupaj zagotavljata več kot 500 »konjev« in 660 Nm navora. Do stotice se izstreli v 3,7 sekunde, kar je za večino družinskih avtomobilov znanstvena fantastika. Končna hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro, kar med običajnimi »električarji« prav tako ni ravno samoumevno, saj je za ohranjanje dosega
omejitev navadno postavljena precej nižje. Toda pomembnejše od sprinterskih sposobnosti, ki lahko za manj vešče voznike in postavljače predstavljajo prej težavo kot korist, saj se je treba ob takšnem pospešku, ki dobesedno »prilima« na sedeže, znati tudi pravočasno ustaviti, je dejstvo, da se lahko po meritvenem ciklu WLTP pohvali s 514 kilometri dosega. Koliko je zares mogoče prevoziti z enim polnjenjem, je, seveda, odvisno od načina vožnje, toda na 400 kilometrov lahko gotovo računate.
Zmogljivosti vgrajene baterije pri Tesli ne sporočajo več, a to niti ni pomembno. Pomembno je, da je model Y zgledno varčen. S testnim povprečjem, ki je le za malenkost preseglo 20 kilovatnih ur na 100 kilometrov (na regionalnih cestah tudi pod 18 kWh/100 km), je bil varčnejši od vseh električnih modelov, ki smo jih preizkusili v zadnjem času. Poleg tega z dobrim toplotnim menedžmentom baterije omogoča zelo hitro polnjenje. Na Teslini polnilnici supercharger v Ljubljani smo dosegli moč 100
kilovatov (na polnilnicah v Žirovnici je mogoče polnjenje z močjo do 250 kilovatov) in v pol ure baterijo napolnili od 30 do 80 odstotkov. Na poti do 100 odstotkov bi se hitrost precej zmanjšala, zato se proti koncu bolj splača polniti na počasnejših polnilnicah, kjer je energija cenejša, v takšnih primerih je sicer najugodnejše polnjenje doma.
Uadno je športni terenec, mi pa bi mu rekli višje posajeni kupejevski enoprostorec.
Notranjost je enako minimalistična kot pri modelu 3. To pomeni, da upravljanje skoraj vseh funkcij poteka prek zaslona na dotik in s stikaloma na volanskem obroču, vključno z nastavljanjem zunanjih ogledal, vklopom brisalnikov in odpiranjem predala pred sovoznikom. Na vse to se je mogoče navaditi, a jasno je, da za našteto obstajajo bolj praktične klasične rešitve. Čeprav je zaslon res velik, grafika pa pregledna, bi bil dobrodošel vsaj še projekcijski zaslon, s katerim vozniku ne bi bilo
treba za vsako malenkost odvračati pogleda s ceste.
Ena od novosti najnovejše različice modela Y je nov procesor (ta naj bi bil na ravni Playstationa 5), ki omogoča še hitrejše in bolj gladko delovanje kopice funkcij, kot so spletni brskalnik, video igre in platforma Netflix. Tu so tudi že videni oziroma slišani zvočni efekti, ki simulirajo najrazličnejše vetrove (po domače prdce) in celo svetlobni šov.
3.500 evrov stane avtopilot s srednjo nadgradnjo, ki pa tudi zaradi številnih zakonskih omejitev na slovenskih cestah ni učinkovit.
Vozne lastnosti so primerne zmogljivostim. Podvozje je razmeroma trdo, prečnega nagibanja karoserije je tako zelo malo. Da avtomobil slučajno ne bi bil preveč udoben, poskrbijo 21-palčna platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami, zaradi katerih se pri vožnji po slabše vzdrževanih cestah v kabino prenese več tresljajev, kot bi si želeli. Volan je natančen, vendar bi lahko bil bolj komunikativen. Zaradi višjega položaja sedenja je celotna izkušnja nekoliko manj dinamična kot pri modelu 3, toda
takšna zasnova prinaša res veliko prostora. V drugi vrsti ga je več kot dovolj v vse smeri. K občutku zračnosti občutno prispeva steklena streha, žal pa imamo zaradi majhnega zadnjega stekla opravka s slabo preglednostjo nazaj. Velik zadnji prtljažnik je dobil zanimivo zložljivo polico, na voljo je še manjši prtljažnik pod sprednjim pokrovom. Skupaj je tako ob zlaganju sedežev za prtljago na voljo več kot dva tisoč litrov prostora.
Skratka, model Y performance je precej poseben, izjemno hiter in uporaben avtomobil, ki je med električnimi modeli verjetno še najbolj ekstremen in učinkovit. Toda za ovratnik mu dihajo hyundai ioniq 5 in kia EV6 ter nemški modeli, ki na tehničnem področju, zlasti pri učinkovitosti, še malce zaostajajo, a so z večjim čutom za detajle bolj karizmatični.
Tesla model Y performance |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motorja: električna, sinhrona s stalnim magnetom, 393 kW (534 KM) pri –/min, 660 Nm pri –/min; Menjalnik: samodejni enostopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.751 x 1.921 x 1.624 mm; Medos. razdalja: 2.890 mm; Pnevmatike: 255/35 R21 spredaj, 275/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2.072/n.p. kg; Prtljažnik: 854–2.041 + 117 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,7 s; Poraba energije (WLTP): 17,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,1 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (model Y): 55.990 €, testno vozilo: 76.970 €; Tesla, Inc. |
![]() |
zmogljivosti, učinkovitost, prostornost, informacijsko-zabavni sklop |
![]() |
odsotnost fizičnih gumbov in stikal |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- model Y
- Tesla
- test