Avto.info
Iskalnik: Model:

Tesla model Y performance

Družinski izstrelek

  • Model Y je športnoterenska izvedba modela 3, ki prinaša predvsem več prostora
  • Njen glavni adut je učinkovit pogonski sklop z več kot 500 »konji« in majhno porabo energije
  • Od 0 do 100 km/h potrebuje le 3,7 s, zagotavlja vsaj 400 km dosega in stane dobrih 70 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 6. november 2022

Po nekaj letih čakanja in po uradnem prihodu Tesle v našo deželico njeni avtomobili niso več nobena posebnost na slovenskih cestah. Toda model Y je prvi predstavnik te znamke, ki na slovenski trg prihaja iz Tesline pred kratkim odprte evropske tovarne v Berlinu in prinaša nekaj posodobitev.

Gre za športni terenec, a ta zlasti v najbolj dinamični izvedbi performance nima prav veliko terenskega. V primerjavi z modelom 3 ponuja predvsem nekoliko višji položaj sedenja in zaradi »napihnjene« karoserije prostornejšo notranjost. Zdaj, ko že dobro poznamo Teslino filozofijo z izrazitim minimalizmom na eni ter številnimi bolj ali manj uporabnimi, a vsekakor impresivnimi in zabavnimi dodatki na drugi strani, model Y morda ne zmore več ustvariti tistega »uau učinka«. Kljub temu postavlja merila na področjih, ki so ključna za električne avtomobile. To so zmogljivosti, predvsem pa učinkovitost in posledično doseg. Čeprav ni uradnega podatka o moči, vemo, da mu dva elektromotorja skupaj zagotavljata več kot 500 »konjev« in 660 Nm navora. Do stotice se izstreli v 3,7 sekunde, kar je za večino družinskih avtomobilov znanstvena fantastika. Končna hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro, kar med običajnimi »električarji« prav tako ni ravno samoumevno, saj je za ohranjanje dosega omejitev navadno postavljena precej nižje. Toda pomembnejše od sprinterskih sposobnosti, ki lahko za manj vešče voznike in postavljače predstavljajo prej težavo kot korist, saj se je treba ob takšnem pospešku, ki dobesedno »prilima« na sedeže, znati tudi pravočasno ustaviti, je dejstvo, da se lahko po meritvenem ciklu WLTP pohvali s 514 kilometri dosega. Koliko je zares mogoče prevoziti z enim polnjenjem, je, seveda, odvisno od načina vožnje, toda na 400 kilometrov lahko gotovo računate. Zmogljivosti vgrajene baterije pri Tesli ne sporočajo več, a to niti ni pomembno. Pomembno je, da je model Y zgledno varčen. S testnim povprečjem, ki je le za malenkost preseglo 20 kilovatnih ur na 100 kilometrov (na regionalnih cestah tudi pod 18 kWh/100 km), je bil varčnejši od vseh električnih modelov, ki smo jih preizkusili v zadnjem času. Poleg tega z dobrim toplotnim menedžmentom baterije omogoča zelo hitro polnjenje. Na Teslini polnilnici supercharger v Ljubljani smo dosegli moč 100 kilovatov (na polnilnicah v Žirovnici je mogoče polnjenje z močjo do 250 kilovatov) in v pol ure baterijo napolnili od 30 do 80 odstotkov. Na poti do 100 odstotkov bi se hitrost precej zmanjšala, zato se proti koncu bolj splača polniti na počasnejših polnilnicah, kjer je energija cenejša, v takšnih primerih je sicer najugodnejše polnjenje doma.


Uadno je športni terenec, mi pa bi mu rekli višje posajeni kupejevski enoprostorec.

Notranjost je enako minimalistična kot pri modelu 3. To pomeni, da upravljanje skoraj vseh funkcij poteka prek zaslona na dotik in s stikaloma na volanskem obroču, vključno z nastavljanjem zunanjih ogledal, vklopom brisalnikov in odpiranjem predala pred sovoznikom. Na vse to se je mogoče navaditi, a jasno je, da za našteto obstajajo bolj praktične klasične rešitve. Čeprav je zaslon res velik, grafika pa pregledna, bi bil dobrodošel vsaj še projekcijski zaslon, s katerim vozniku ne bi bilo treba za vsako malenkost odvračati pogleda s ceste.

Ena od novosti najnovejše različice modela Y je nov procesor (ta naj bi bil na ravni Playstationa 5), ki omogoča še hitrejše in bolj gladko delovanje kopice funkcij, kot so spletni brskalnik, video igre in platforma Netflix. Tu so tudi že videni oziroma slišani zvočni efekti, ki simulirajo najrazličnejše vetrove (po domače prdce) in celo svetlobni šov.

3.500 evrov stane avtopilot s srednjo nadgradnjo, ki pa tudi zaradi številnih zakonskih omejitev na slovenskih cestah ni učinkovit.


Vozne lastnosti so primerne zmogljivostim. Podvozje je razmeroma trdo, prečnega nagibanja karoserije je tako zelo malo. Da avtomobil slučajno ne bi bil preveč udoben, poskrbijo 21-palčna platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami, zaradi katerih se pri vožnji po slabše vzdrževanih cestah v kabino prenese več tresljajev, kot bi si želeli. Volan je natančen, vendar bi lahko bil bolj komunikativen. Zaradi višjega položaja sedenja je celotna izkušnja nekoliko manj dinamična kot pri modelu 3, toda takšna zasnova prinaša res veliko prostora. V drugi vrsti ga je več kot dovolj v vse smeri. K občutku zračnosti občutno prispeva steklena streha, žal pa imamo zaradi majhnega zadnjega stekla opravka s slabo preglednostjo nazaj. Velik zadnji prtljažnik je dobil zanimivo zložljivo polico, na voljo je še manjši prtljažnik pod sprednjim pokrovom. Skupaj je tako ob zlaganju sedežev za prtljago na voljo več kot dva tisoč litrov prostora.

Skratka, model Y performance je precej poseben, izjemno hiter in uporaben avtomobil, ki je med električnimi modeli verjetno še najbolj ekstremen in učinkovit. Toda za ovratnik mu dihajo hyundai ioniq 5 in kia EV6 ter nemški modeli, ki na tehničnem področju, zlasti pri učinkovitosti, še malce zaostajajo, a so z večjim čutom za detajle bolj karizmatični.

 

Tesla model Y performance
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motorja: električna, sinhrona s stalnim magnetom, 393 kW (534 KM) pri –/min, 660 Nm pri –/min; Menjalnik: samodejni enostopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.751 x 1.921 x 1.624 mm; Medos. razdalja: 2.890 mm; Pnevmatike: 255/35 R21 spredaj, 275/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2.072/n.p. kg; Prtljažnik: 854–2.041 + 117 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,7 s; Poraba energije (WLTP): 17,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,1 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (model Y): 55.990 €, testno vozilo: 76.970 €; Tesla, Inc.
zmogljivosti, učinkovitost, prostornost, informacijsko-zabavni sklop odsotnost fizičnih gumbov in stikal brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.